kawin

***Dialog ini, hanya buat lelaki BERKUALITI SAHAJA. Tak apply untuk yg tidak berkualiti…

cakap salah…x cakap tengok aja lah…

Agak2 lah, kalu ini yg berlaku pada semua majlis seumpama ini… apa akan berlaku selepasnya… Kecuali*** di atas.

Masalah kini:
1- lelaki malas keluar bekerja – makan duit isteri dan anak2 (secara rela atau paksa)
2- lelaki malas cakap banyak – takut dibebel atau ditengking isteri atau anak2.
3- lelaki malas ambil tugas berkaitan sekolah anak2 – dilepaskan pada isteri
4- lelaki malas ambil tahu keperluan kluarga – sebab malas berfikir atau tak berduit.
5- berpegang prinsip : ulat dalam batu pon boleh hidup, orang lain tinggal dalam pondok
pon tak de masalah… (pegi la duduk dlm batu…pegi la duduk
dalam pondok. Kalu nak rasa apa yg dia orang rasa)
6- yang dia orang tau, bersama kawan2, perempuan, gebang, games, khayal… ada lagi kot
aktiviti yg i tak tau…

Terlalu sikit lelaki melayu islam yg berkualiti kini… tngok i tulis mcm ni, msti ramai yg x puas hati..kan! tp cer dok diam sat, pejam mata, cari diri… adakah anda dlm golongan x der kualiti…

1- bukan kurang pendidikan agama… tetapi tak berpegang kepada tuntutan agama…
(especially tanggungjawap dlm rumahtangga – A sampai Z)
2- bukan mak bapak tak ajar… tetapi meringankan apa yg diajar…
3- bukan tak faham bahasa… tetapi buat2 kurang faham…
4- bukan tak ada akal… tetapi dangkal…
5- bukan tak ada deria (lihat, dengar, rasa (hati & perasaan))… tetapi dayus…

Mesti ada yg cakap :
alaaa… pompuan pon sama… pompuan sekarang pon banyak yg tak ada kualiti…

BETUL! memang Betul! i stuju… absolutely stuju…

Tapi perempuan tu…
ada ayah kan!
ada abang kan!
bapa sedara kan!
adik lelaki kan!
Dia orang tu semua lelaki kan!!!

Di mana kualiti lelaki2 ini yg menyebabkan perempuan itu tidak berkualiti?

Betullll… mana nak cari lelaki sempurna… memang la.. mana ada lelaki perfect.
Tapi mencuba yang terbaik dan memastikan yg terbaik untuk pelihara perasaan insan tersayang di sekeliling kamu… itu saja…

Sekiranya anda seorang yg berkualiti, ignore la apa yg i kata k… ur da best! bukan senang nak dapat lelaki seperti kamu point

Advertisements